torsdag 4 augusti 2011

Blommor på en hatt

Jag och min syster hade fina vita hattar som barn. Dessa hattar har mamma sparat åt mig och min syster. Nu har inte min syster någon dotter så jag har båda hattarna nu. Man såg att de hade vart med några år! Blommorna som satt på var borta, och på ena hatten hade spetsen också lossnat. Nu har jag vattenklorin badat dem och sköljt dem och nu ser de nya ut!

Idag har jag hunnit med att sy fast blommor på den ena. Har tagit blommor blad och band fårn ljusmanshetter jag köpte på Uffes lada för 5-10kr st, har pillat sönder plasten som hollit ihop de och satt ihop de med en brads som ser ut som en pärla. Sen har jag sytt fast de. Jag blev väldigt nöjd! Men de här med att sy för hand är inte det roligaste jag vet, men det är kul när det är klart. Idag har jag gjort en hatt i alla fall!Ett tips är att köpa ljusmanschetter de är mycket fint på dom som man kan använda till scrapbooking och annat!

Vitt och marinblått är väldigt vackert tillsammans!



1 kommentar:

  1. OJ vilka fina hattar! Det var minsann ett fynd från barndomsgarderoben. Du piffade till dem riktigt fint!

    SvaraRadera