onsdag 24 augusti 2011

Jossie Pirate - Mun eller inte mun?

Det är ju ett tag sen jag måla med digitalpennan, men nu känner jag att det börjar gå lite bättre. Men jag har stora problem med händerna... jag får inte till det. Fötter och händer är inte min grej! Nu försöker jag också att inte använda så mycket ps penslar utan målar mest med den runda penseln. För då blir det helt och hållet mitt eget skapande... fast jag skulle gärna vilja ha några ps penslar för händer. För jag är verkligen urusel på det därför gömmer jag dem ;-)
Jag har ritar med 2px rund pensel och gått med skärpan efteråt. Det blir lite för tjockt med 3px tycker jag...

Nu fick hon inte heller någon mun. Tyckte nästan de blir bättre, då kan man måla dit sin egen mun. Men jag tror jag ska behålla fräknarna?
Tyck gärna till!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar