onsdag 17 augusti 2011

Tutorial Blogger Inställningar


Det är först nu jag har börjat blogga mer och mer i scrapbook och pyssel världen och det är ju många fler som använder sig av blogger än i den vanliga bloggvärlden. En sak som jag märker nu är att det är väldigt många som har fel tidszon inställt och har ordkontroll innan kommentarerna, vilket jag tycker är jättejobbigt!
Jag har aldrig har ordkontroll och jag har aldrig fått massa spam eller dumma kommentarer. Här är en liten guid hur man tar bor ordkontroll och ändrar tiden.


Instälnningar - Formatering - Tidszon
Ändra till ex. Stockholm


Instälnningar - Kommentarer - Vem kan kommentera?
Ändra till samtliga om du vill att folk som vill vara annonyma eller inte har ett blogger/google konto ska kunna kommentera.


Instälnningar - Kommentarer - Vill du visa ordkontrollen för kommentarerna?
Om du vill att dina läsare ska slippa skriva in konstiga ord innan de kan skicka kommentaren så bocka i NEJ på denna! Du gör oss alla en tjänst och du får kanske mer kommentarer ;)

Här kan du också skriva meddelande innan kommentarsrutan.
Ex: Tack för att du kommenterar det gör mig glad.

1 kommentar: