lördag 15 oktober 2011

Färgkurs!

Jag glömde ju skriva att jag var på färgläggarkurs på stellas i tisdags. Det var mycket lärorikt. Copics och distresser. Fick en del tips som jag tog med mig. Jag frågade lite om hår då jag själv tycker jag är usel på att måla hår. "Tänkt att de bredare partierna ska vara ljusare" så nu tänker jag så... Kändes ju så där att komma hem och måla med mina promarker efter att målat med copics. Distresser fick man  också bra tips på. Jag som skrivit ut mycket digisar har haft problem med att färgen sprider sig av bläcken från skrivaren. Men man kan fixera det med ex. hårspray. Detta fungerade för mig. Nu har jag nytt akvarellpapper så jag får väl öva med på distresser. Jag jämför mig med de bästa så jag får väl sluta med de... Gahh! Min favorit målare med copics är ju paperinkcolor henne kollar jag en del på och försöker suga åt mig. Men som sagt jag har ju promarker och inte copics... kanske ska man byta ut dem någon gång ;-)

Det absolut svåraste med färgkursen var nog ändå att hålla tyst när hon demonstrera :-)

Här har jag gjort en simpelt kort av en stämpel från TGF
Blommor från Py Hobby
Papper från Netto?? (fått av mamma)
Spetsen köpte jag för 1kr/m i pysselgruppen på facebook

har försöket målat håret som hon sa man kunde göra och även lite runt stämpeln så det ska se ut som den ?? ploppar ut?? Sen lite distressat runt med spun sugar

1 kommentar:

  1. Om du vill sälja dina promarkers så är jag intresserad

    SvaraRadera